نرم افزار Copeland جهت محاسبه مقایسه زوجی

نرم افزار Copeland جهت محاسبه مقایسه زوجی
در این پست می‌خوانید:

نرم افزار Copeland جهت محاسبه نتایج مقایسه زوجی مربوط به پرسشنامه‌های تحلیل سلسله مراتبی و شبکه‌ای AHP و ANP کاربرد دارد و توسط حسن عروجی طراحی شده است.

محاسبه نتایج یک مقایسه زوجی مربوط به پرسشنامه‌های روش AHP یا ANP به صورت دستی بسیار وقت‌گیر است. زیرا در هر مقایسه باید 17 ارزش به صورت زوجی مقایسه شوند. کار با نرم افزار Copeland بسیار ساده بوده و محاسبات وقت‌گیر این روش‌ها را با صرف زمان اندک انجام می‌دهد. نرم افزار Copeland (کوپلند) بسیار سبک بوده و 224 کیلوبایت حجم داشته و جهت استفاده، نیازی به نصب ندارد.

معرفی بخش‌های مختلف نرم افزار Copeland :

  • بخش Values: در این قسمت ارزش‌های 17 گانه یک مقایسه زوجی نمایش داده شده است که رنگ‌های قرمز و آبی هرکدام نمایانگر ارزش‌های دو معیار جدا می‌باشد.
  • بخش Code values: این قسمت در واقع برای شماره‌گذاری هریک از ارزش‌ها می‌باشد و از 1 تا 17 تنظیم شده است.
  • قسمت Number of choices: این بخش، اصلی‌ترین قسمت نرم‌افزار و تنها بخشی است که کاربر داده‌های خود را وارد می‌کند. در کادر مربوط به هر ارزش، تعداد کارشناسانی که هریک از اعداد را انتخاب کرده‌اند، به صورت عددی وارد می‌شود. توجه داشته باشید که تمام 17 کارد باید پر شود. در صورتی که ارزشی توسط کارشناسان انتخاب نشده باشد، باید عدد صفر وارد گردد. پس از پر کردن کادرهای این قسمت و کلیک کردن روی دکمه Calculate نرم‌افزار بلافاصله تعداد برد و باخت و مساوی‌ها و همچنین امتیاز نهایی هر ارزش را محاسبه نموده و در کادرهای بعدی نمایش می‌دهد.
  • بخش‌های Win و Equal و Lose: این سه قسمت همانطور که از نامشان نیز مشخص است، تعداد بردها، باخت‌ها و مساوی‌ها را برای هر ارزش نشان می‌دهد.
  • بخش Final score: قسمت نهایی نرم‌افزار که امتیاز نهایی هر ارزش را نمایش می‌دهد. ارزشی که بیشترین امتیاز را بدست آورده باشد، به عنوان ارزش نهایی منتخب کارشناسان انتخاب می‌گردد.

نرم‌افزار Portable بوده و بدون نیاز به نصب می‌باشد.

جعبه دانلود فایل۱ فایل
نرم‌افزار Copeland
گزارش خرابی لینک دانلود
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید